6 באוקטובר 2013 | קטגוריה: כללי

המדריך לעיצוב קטלוג מוצרים

קטלוג מוצרים מהווה גם כרטיס הביקור של העסק, גם תעודת הזהות שלו וגם חלון הראווה שלו. הוא הפנים של העסק – הוא צלמו ודמותו. קטלוג מושקע, מעוצב, שמציג את מוצריו ללקוחות הפוטנציאליים באופן ברור, עצמתי, אטרקטיבי, מהווה מכשיר שיווקי חשוב מאין כמוהו.

הקטלוג הוא אמצעי המיתוג המרכזי של העסק, בין שהוא מופיע באתר האינטרנט שלו, קל וחומר כאשר הוא יוצא לאור כמוצר דפוס ממשי.

כללים חשובים ליצירת קטלוג מוצרים ועיצובו:

  1. השקיעו מאמץ ומשאבים בעיצוב גרפי של הקטלוג. הוא אמור להיות נעים לעין, מעורר לעיון ולקריאה. עצבו אותו כתערוכה, אשר כל מי שיפקדו אותה יוכלו להתרשם מהמוצרים המוצגים בה.
  2. לבד מצילום מקצועי של המוצרים (חשוב להפקיד את מלאכת הצילום בידיו של צלם מקצועי שמפיק את התמונות לקטלוג בסטודיו שיש בו כל אמצעי הצילום והעריכה הנדרשים להפקה מושלמת של מוצר גרפי) חשוב לכלול בקטלוג פרטים על אודות העסק ושירותיו, לרבות פרטי ההתקשרות אליכם.
  3. ליצירת קטלוג איכותי נדרש נייר כרומו קשיח ואיכותי המאפשר עמידות רבה וממושכת יותר של הקטלוג ומשווה לו חזות יוקרתית ומרהיבה.
  4. חשוב ליצור תחושה של ריווח. אל תצופפו מספר רב של מוצרים בעמוד אחד. השאירו מרחב אוורירי לעין.
  5. רצוי לצרף לכל מוצר תג מחיר ולפרט ככל שניתן על אודותיו.
  6. הקטלוג אמור להיות צבעוני אבל לא צעקני.
  7. הקפידו על כריכה איכותית, שתמנע היפרדות דפים מהקטלוג.
  8. חשוב לבחור סוג אות (פונט) קריא, ברור, שמשתלב היטב בתפיסה העיצובית הכללת של הקטלוג.
  9. מאחר שהקטלוג הוא אמצעי שיווקי חשוב ומובהק של העסק, שלבו בו – במינון מתאים – את הלוגו ואם יש גם את הסלוגן של העסק שלכם. זו הדרך הנכונה ליצור מיתוג ולחזק את המותג.
  10. טוב מראה עיניים. תנו לתמונה המקצועית והמושקעת לעשות את העבודה, אבל במידה שנדרש – הוסיפו ממל תמציתי המוסיף מידע על אודות המוצר ותועלתו ללקוחות הפוטנציאליים.

קטלוג מוצרים הוא אפוא אמצעי שיווקי חשוב ביותר. אף שרבים יוצרים כיום קטלוגים וירטואליים של מוצרי העסק באתר האינטרנט שלו, קטלוג בדפוס מוסיף ערך מוסף. ניתן למשש את המוצר המצולם בתלת ממד, ניתן להריח את הדפוס ולהתעכב באופן קל ופשוט על מוצרים שאותם אתם מסמנים כמוצרים מבוקשים ומועדפים.

השקעה ביצירת קטלוג ובעיצובו מהווה חלק בלתי נפרד מההשקעה בשיווק. בעוד קל יותר לעדכן מוצרים, להוסיף ולגרוע, בקטלוג מקוון, יש גם יתרונות לקטלוג מודפס. ניתן לעלעל בו בכל מקום, לשאת אותו בדרכים, לעיין בו לפני השינה, להתלבט על מוצרים מסוימים עם מי שאתם מחשיבים את דעתם ועוד.

היות שהקטלוג הוא הפנים הגלויות של העסק, חשוב ואף חיוני לשכור לצורך הפקתו את שירותיהם של אנשי מקצוע בכלל ושל צלם מקצועי מוכשר בפרט.

התגובות סגורות.