23 במאי 2013 | קטגוריה: מאמרים

פליי דיזיין- הקרב על המדף

או קיי. אתם בסופר. במדף של הפסטה. 4 יצרנים נאבקים על טעמכם וכספכם. במי תבחרו? 2 יצרנים נמצאים מולכם, בגובה העיניים. אחד קומה מתחת. הרביעי- תסלחו לי על הביטוי- מתחת לגובה של התחת. אבל הוא הכי זול והכי משתלם. אבל בשביל לדעת את זה צריך להתכופף. זאת הדילמה או שמה האתגר. איך לגרום ללקוח שלכם להתכופף כדי להשיג את המוצר שלכם על פני ה של המתחרים. שלב ראשון זה מיתוג עסקי. מדובר על מהלך שלם שכל מטרתו לגרום לכך שהלקוח גם יהיה מודע למוצר, גם יידע לחפש אותו וגם להות אותו. כך שלא משמה איפה ידחקו אותו בין שאר המוצרים במדפים, הלקוחות יידעו לבוא לעובדי הסופר ולדרוש אותו. חברת מיתוג טובה חייבת לתת מענה גם לכל אותם לקוחות שאין להם את היכולת הפיננסית לקנות מקום במדפים העליונים. שינו הלוגו, עיצוב האריזה, פרסומות יעילות- כל האמצעים כשרים על מנת למשוך את תשומת לב הלקוחות על פני מוצרי המתחרים.

 מרוב מדפים לא רואים את המוצר

 כאשר מדברים על מיצוב של מוצר, חושבים על המוצר עצמו, על האריה שלו וכן על עלויות מול הכנסות בהקשר של כמה יעלה לקדם אותו. אבל כמעט תמיד שוכחים שצריך גם לבדוק היכן הוא ימוקם במדפים.  בעידן של תחרות עזה על כל מטר וכל חלל פנוי בשווקים, חובה לערוך טסטים וריגול עסקי בשווקים עצמם , קרי במרכולים השונים, כדי ללמוד מה עושים המתחרים. מיתוג אמתי חייב להביא לתוצאות אחרת גם הלקוח יפסיד וגם אתם. כמו כן כל חברת מיתוג שמכבדת את עצמה חייבת להכין ללקוח תכנית שתואמת את התקציב מחד אבל תביא לתוצאה מנגד. הסברים בנוסח "זה מה שניתן לעשתות במסגרת מגבלות התקציב" כבר לא תופס.  כיום כל אחד רוצה מקסימום תמורה על האגרה. התחרות גוברת כל העת ומי שלא יכול להביא תוצאות בכל מסגרת תקציבית מהר מאוד ייפלט מהשוק. לעומת זאת עבודה יסודית וחכמה יכולים להניב תוצאות בהשקעה יחסית נמוכה. הכל מתחיל בחשיבה מחוץ לקופסה – זאת יספרו לכם גם מומחים של עיצוב גרפי  .

התגובות סגורות.